Direktlänk till inlägg 16 september 2009

TRODDE NI JAG GETT UPP

Av Zabina Nelson - 16 september 2009 22:45

Skulle sätta mig tidigare i kväll å plita ner lite ord å tankar. Men min lilla dator sätter mig på hårda prov... ( skall inte krångla för mycket med mig då förlåter jag den aldrig å då är det good bye å go natt ) Gick inte att gå in den väg som Anna.N visat mig.fick gå in på moduler helt plötsligt ,konstigt men nu är jag med. I går ja då var internet pucken utlånad.

Strålande dag ( i går) Zally börjar vilja gå på liiiite längre turer . Det är bra det , lite körigt att gå två turer en kort zally längre med yorkarna , men som jag sagt tidigare så är jag lyckligt lottad som har Ji å Fjälla Sti  (pussåkram på er ) som ni vet gillar jag inte trappor,  i mitt nästa liv  skall jag bo där det är hiss eller på backen .

Det finns två hundar till i vår trapp Axel - wheaten terrier Wiggo är jätte imponerad av honom ,Zally hälsar å talar om att det är hon som äger denna trapp lungt å bestämmt, Molly rotrycker hans skägg om han kommer i närheten ( som vanligt när någon vill lära känna henne ) Gissa vem Axel vill snacka med jo Molly. Bottenvåningen bor Lilla Vilda ca 4 mån Jack Russel .Hon ligger inte så bra till hos Brudarna Nelson. Men Wiggo är kär det är han i många just nuuu .

I går kväll var en av valpköpare hit å tittade på sin lilla OWE som den lille ska heta. Owes husse skall ta en tripp till Spanien innan tar på sig den stora uppgiften att bli husse till en av Zallys valpar . När han kommer hem är han redo att bilda en lite Killmaffia med sötnosen . Jag tycker det vore kul om han skriver på dörren   HÄR BOR THOMAS & OWE  hi hi hi undrar vad grannarna skulle tänka .

Men Berra å Lena vad är det som jag hört....Lilla Saga har legat i sängen dää trodde jag aldrig. Nu kanske ni förstår mej å mina hårbollar .

I dag har Rogsta grannen varit in å plåtat alla valpar,  inte det lättaste må ni tro . Bara  webm. får tid  så kommer nya bilder .

 Wiggo & jag tog en tur i kväll hämtade klockan som jag virrat bort för ett tag sen,  stannade vi till så att W fick busa med Bertil,  ni skulle se dom  när dom springer å jagar varann så hoppar dom som en kanin i mellan åt hur gulligt å kul som helst undrar om det är yorkar som gör så har inte sett andra hundar göra så .  

På agendan i morgon står klo klippning av 7 valpar  undrar just hur många klor det blir. Sätt nu inte kaffet i vrångstrupen Brittis det är bara att slå på GPSen å komma .välkommen min sköna .Ska ni veta jag har sovit över 3 dagar denna vecka man får skämmas gammla människan .men så är det i allafall.

hörs en annan dag Z

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis              Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer. Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....   Här kommer lite got...

Ovido - Quiz & Flashcards