Direktlänk till inlägg 18 april 2011

SNART PÅSK...snön snart borta.

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis             

Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer.

Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....

  Här kommer lite gott å blandat på mina sista dagar med valpisarna.

         

                    

Mamma Zally gäspar....

     Veterinärbesök Anna Bovier,alla fick mvg.

    Carina följer med som assistent.

    Sen stora bad kvällen,lite protester blev det allt,Stina å jag körde lite löpande band denna kväll.

                               

    Vilken "goröv"   John Blund har kommit.       Puppisar snusar lite på mamsen.                           

    


  Här kommer lite bilder på valparnas nya familjer å hundar som dom kommer att bo med

           Först ut att hämta var Birgitta & Berndt,dom bor i Hudik

           ZALLY ska den lilla fröken kallas (lillZally för mig då)

           En lugn å förståndig liten valp säger matte Birgitta.

                                



              Sedan kom fam Graff.Annika Christer & Elias, lillebror Alvin väntade     hemma i Östersund  .Fiffi har familjens grabbar bestämt att hon ska kallas.

Fiffi tyckte det var kallt om små tassarna första dagarna i norr.

En tuff brud i lyxförpackning ....tycker gammelmatte.

                                    

      Erika Jonas & Grynet kom från Sundsvall & hämtade sin kille som skall heta

             DOGGE,fått lite info Grynet å Dogge har så kul,gräva är deras stora passion just nu...Dogge ligger gärna å sover mellan dom i sängen,em riktig mys kille sägs det.

  GRYNET Shih Tzu/Yorkshireterrier                 Gävle stod på tur  Ingalill Tordh & Sussie, lilla Trulsan satt i bilen å väntade på nya valpen som kallas för IDA.

Trulsan & Ida busar & leker mest hela tiden,har funnit sig väl till rätta i Gävle.

Stolt matte berättade att storapolispiketbussen stannade dom en morgon,men så gulligt hör hon infrån bussen å så ville dom veta vad det var för ras....

    Trulsan Malteser/Shih Tzu                     

Lördag fm kom Mai- Britt  Helen & Jennifer från Bollnäs åkande.

Nya buren & halsband var med.

Mimmi ska den lilla sötnosen lyssna till.Ett busfrö som är en nyfiken liten brud.

Härjar runt med MaiBritt på kvällskröken....

        

Ricardo & Lidice har åkt från Södertälje denna morgon,i bilen satt Max å väntade så snällt.

BARON ska min favo kille heta minsta lilla pyret i kullen.

Max har det lite styrigt med den nya familjemedlemen,han är ju van att va herre på täppan.   Max är mix av Shih Tzu/Yorkshireterrier & kommer från Spanien.             



Hudik nästa Lena & sonen Olle

"Ankan " som får en halvsyster,Zallys valp från en tidigare kul (Shih Tzu/Chihuahua)

Det busas & friskt hemma hos Lena nuförtiden....Ankan vill gärna äta BEATRICE mat (BEA) .LillBea har kommit sig väl till rätta,säger Lena.   Se så liten å näpen jag är bredvid min mamma,säger Ankan Anncharlott som jag heter på riktigt men alla kallar mig Ankan (en pytteminiZally tycker Zabina)        

                      

    Sist ut med flytten blev JEPPE som drar till Iggesund till Susanne Elin & Balder en nakenfis,som studsar runt med lille Jeppe .Balder är så till sig säger matte.

Jeppe är en gofis tycker dom.

                                                          

    Jösses så tomt det blev på söndagen,jag kände mig alldeles tom.

Men så blev det stora städar å skurhinksdagen....


  Förväntar mig lite info & kort på era valpar framöver...


                              

 Tänk nu på att ni ska leva mååååånga år tillsammans,lär dom vett å ettikett så kommer ni att ha många roliga år framöver.  

Önskar Zabina & Zally   

                                




  Tack för blomman mini Z.


Nu ska vi vara i         

HÖRES EN ANNAN DAG Z

 
 
Ingen bild

Karin&Ita

19 april 2011 08:45

Ojojoj vilket härligt hundliv du har Z, dom är för go dina småttingar. Vad ska du göra med all din lediga tid nu då? :) Kramizar K&I

 
Ingen bild

aln

20 april 2011 10:12

Skönt att dator funkar igen,verkar som du funnit fina hem till dina bedårande söta valpar.
hör av mig när yorkvalpar finns hos dej,kanske man får bli en av dina valpköpare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 8 april 2011 18:00


    Tror jag får mitt blodtryck är i det högsta som går att få...jä.......dator.Storhaveri krach....på min dator (sitter vid Lelles dator nu) allt försvunnit 3  gånger till....ni vill inte höra alla fula ord jag sagt....        Nu är jag s...

Skapa flashcards