Direktlänk till inlägg 8 april 2011

8 veckors valpar på väg att flytta

Av Zabina Nelson - 8 april 2011 18:00


  Tror jag får mitt blodtryck är i det högsta som går att få...jä.......dator.Storhaveri krach....på min dator

(sitter vid Lelles dator nu) allt försvunnit 3  gånger till....ni vill inte höra alla fula ord jag sagt....


  

  Nu är jag så trött på mina datakunskaper  ni kan inte ens drömma om vad som hoppat spottats fram ur min läppstiftspryddamun  

Skrivit å donat med bloggen,lagrar, vad händer allt FÖRSVANN vips finito kaputt borta......  

(troligen blev det vid haveriet)

EXPERT HJÄLP får jag i morrgon,hoppas det går att rädda mina bilder å div.....................................


Jaha är bara att andas lite lungt,å börja om från början....å dä tycker ju jag är skitkul....


Tänk vad 2 månader går fort i ens liv.


               


Vikter vid 8 veckor'


Blå "Jeppe"         1490g Iggesund

GRÖN               1347g Södertälje

RÖD "Zally"       1425g Hudiksvall

GULD "Ida"        1700g Gävle

ROSA "Beatrice" 1410g Hudiksvall

ORANGE           1571g  Östersund

SILVER "Dogge" 1574g Sundsvall

GUL "Fiffi"         1600g Bollnäs


Ja vad har hänt,besiktat valpar,allt gick bra,MVG från vetten tyckte det var en jämn & söt kull.

Carina följde med å assisterade & vi klippte alla klor,hel hög.

Bilresan gick strålande,ingen spydde eller bajsade ner.

  I går kväll (torsdag) var stora groomingkvällen.

Bästa Stina kallades in,vi badade, fönade,  klippte tassar å fixade med dom små hårbollarna      

 Inte var det väl det bästa dom varit med om,bara att få till alla på löpande band.svettigt var det.


Wiggo fix åxå en rotblöta på nattkröken.

Zally har Stina snyggat till i veckan.


  TACK SNÄLLASÖTAGULLIGA STINISEN som ställer upp på mig å djuren.

                               

                          Här kommer lite gott å blandat 

                               

                         


                          


         så här lungt å skönt kan man ha det mellan varven

                               

             Pappa Wiggo & tant Molly     Kamera snöret är kul....     Bästa mamma Zally        

   JA DÅ PROVAR VI LITE FILMTAJM......beror på haverit om det kommer att funka.
 
 
 



Ja då var det lördag kväll,alla valpar flyttat,  sitter med rödsprängda ögon å trasigt hjärta  

Vi önskar alla   & att ni får ett bra liv tillsammans.

 

 Önskar Zabina Zally & Wiggo 

uppdaterar med valpfam. kort när min dator funkar.

  

 
 
Ingen bild

aln

9 april 2011 23:31

Så otroligt söta valpar du fött upp,vilken bra info & stöd du ger till dina valpköpare ... Hurra för dej, tänk om alla vore så bra med info.
a

 
Zabina & Zally

Zabina & Zally

9 april 2011 23:39

Tack,det värmer att höra,kram ZZ

http://www.wiggo.hundbenet.se

 
Brittis

Brittis

10 april 2011 10:48

Halloj!

Nu sover du hela dan förstår jag hi hi
Dom var för söta dom små liven
Ha det gott från oss på landet

http://www.puppymix.se

 
Ingen bild

Susanne

10 april 2011 10:54

Usch och blää för kraschar, vare sig det är bilar eller datorer:( Önskar dig en god dags sömn:)KRAAAM

 
Zabina & Zally

Zabina & Zally

10 april 2011 14:53

Sovningen blev sissodär med.Zally har det lite jobbigt på morgonkvisten...
Bara att sätta igång med ajax å klorin.

http://www.wiggo.hundbenet.se

 
Macke

Macke

13 april 2011 10:15

Oj, ja man kan ju bli stressad till döds för betydligt mindre. Jobbigt

http://flyttstadning-uppsala.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis              Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer. Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....   Här kommer lite got...

Ovido - Quiz & Flashcards