Alla inlägg under november 2010

Av Zabina Nelson - 28 november 2010 11:24

Hej ett tag sen sist,men så är det.

Veckan som varit har det varit bra hund å matte väder förutom stormen,pudersnö å kallgrader är bra det.  

Inte så mycket som dras in av grus å snö...

 

Den där GLOBALAUPPVÄRMNINGEN av jorden har jag inte märkt mycket av detta år ca 8dagar/ljuvliga sommardagar,resten kallt ,regn,myggggg,regn blåst,storm,kalla sommarkvällar,finner inte fler ord just nu (i såfall blir det svärord å det bespar jag er just nu.   

 

  Pixi är vild i nysnön riktigt kul att se henne som en jordfräs.

  Zally gillar när det stormar då sträcker hon upp sig som en Arabhäst å travar fort framåt (som ni vet är denna kära dam lite seg,fast jag måste säga att det har varit fart på henne en lång tid nu)

  Wiggo han har alltid brådis,bara man rör sig så klarar han kyla å blåst bra.Mäter sig gärna mot inkräktare som kissat högre i snödrivan.

  Sen har vi Molly som helst skulle gå på låda (katt toalett) inne,vill helst bara vara .....

  

I går fräste Pixi å jag på utställning här i hudik på ridhuset,hör å häpna så vaknade jag av klockan,sen vi packat å skottat fram bilen så kom vi i väg frusna i det kalla ridhuset.

   Fixade päls å rosett skapligt,men på korten som kommer så ser tofsen lite sleten ut  ,men från början såg det bra ut.

Får bli lite bättre på underarbetet för det skall hålla en hel dag.

Domare Carina Fäldh

Kritik Vg.

HP BIR BIG:3a

  

 

       Marcus Marcus sitter å värmer Pixi i väntan på final.         Tack Lotta Olsson för bilder.GOHÖNA blir så tröööt,en lång kväll igår med pälsvård å så en tidig & lång dag i ridhuset.

 

Lördagkvällen blev soffliggarmys....speciellt en som tycker det är högstavinsten. Molly Wiggo & Pixi i bädden.    PIXIRUFFS.   

PIXI ruffs...


Nä nu ska det röjas i rövarkulan å försöka göra lite julstämmning,skulle nog helst då i ide till april eller emegrera till nåt varmare land.  

SYNES Å HÖRES EN ANNAN DAG.

Z & gänget.

Av Zabina Nelson - 23 november 2010 22:16

Lördagen var riktigt bra hos Karin,snöyra glögg ute vid eldkorgen ,bastu,mat ,prat å div.Pixi såg ur som en snögubbe,minglade runt hos alla hela kvällen,en super hund att ha med varken hörs eller syns,bara är.  

 

Söndagen blev det inte mycket gjort.. en soffliggardag.

 

5591-512754-shopw-d4aa3d.gif Livet är för kort för att slarvas bort. Älska de människor som behandlar dig väl. Välj bort de som inte gör det. Tro på att det finns en orsak till allt som sker. Om du får en chans till, så grip tag i den med båda händerna. Om det ändrar ditt liv, så låt det ske! Ingen har sagt att livet ska vara lätt!

  

Nu ska det ut i yrsnön,hur kul är det,bara att gilla läget.

 

Löp tider på G. Wiggospinken blir väl magrare än han är,tänk om "vi flickor" var så lätt på verkade,med icke sa nicke här ökar volangerna.

   Så här typ kommer spinken att se ut eft.klippning

Endast ett matte hjärta kommer att smälta.

 

Drar i hop sig för utställning på Östanbräck på lördag.

Blir bara Pixi denna gång,tyar inte att få ordning på båda.

 

Höres en annan dag

Z

Av Zabina Nelson - 19 november 2010 09:08

Förr hände det att jag duchade i schampo men så läste jag på ettiketten "För extra volym och fyllighet" -skit liksom! inte
konstigt man går upp i vikt! Så nu har jag börjat duscha i diskmedel! "Tar bort även det svåraste fett" så enkelt och gott
 med hela stora godisskålen och sen lite Yes på magen... nemas problemas
 
   Inget roligt har hänt,känner att det inte finns så mycket att picka ner i bloggen.
 
Höglöp i trappen,Wiggo har jätte jobbigt.  
 
Skulle goggla på lite bilder på klippta yorkar å få lite ide om klippning,vad händer man blir sittande i timtal vid dataren...  
Jag har lånat lite smått å gott som jag kanske lägger ut så ni som inte kan skriva ,kan glutta lite håll till godo.oj då blev en stor å en liten...
            Skoj att hitta å kunna ladda upp,en bravur till mig,för det har jag inte kunnat tidigare...man lär så länge man lever har nån klok människa sagt....
 
Nu nalkas det "tjejfest" beautyboxen skall packas till matte denna gång,å med div.  
Ska fixa nått gått till glöggen,vad händer får tag i ett gott recept,kladdar å knåpar ihop.
Man måste ju provsmak....betyder slut i burken  
Fick göra en ny satts i går som ligger i kylen,i väntan på att gräddas...ni förstår varför ...annars blir det inget kvar till glöggen.
 
   KICKIS SNACKS
ca 30st
2 dl cashewnötter/hackas grovt
2 dl vetemjöl
1 1/2 dl parmensanost/riven
100g smör,rumstemp
BLANDA ALLT
 
Rulla till 2 längder ca 35cm
Låt ligga i kylen ica 1 tim
Skär 1cm skivor eller lite mindre.
Grädda gyllenbrun,ca 10 min i 200*
Servera med en liten klick mjukost tex vitlök eller det ni gillar
 
  Sen gott folk bör ni duscha i YESdiskmedel varje dag fram till jul....
 
Ha en bra dag/helg
  
 
 

Av Zabina Nelson - 19 november 2010 09:08

Förr hände det att jag duchade i schampo men så läste jag på ettiketten "För extra volym och fyllighet" -skit liksom! inte
konstigt man går upp i vikt! Så nu har jag börjat duscha i diskmedel! "Tar bort även det svåraste fett" så enkelt och gott
 med hela stora godisskålen och sen lite Yes på magen... nemas problemas
 
   Inget roligt har hänt,känner att det inte finns så mycket att picka ner i bloggen.
 
Höglöp i trappen,Wiggo har jätte jobbigt.  
 
Skulle goggla på lite bilder på klippta yorkar å få lite ide om klippning,vad händer man blir sittande i timtal vid dataren...  
Jag har lånat lite smått å gott som jag kanske lägger ut så ni som inte kan skriva ,kan glutta lite håll till godo.oj då blev en stor å en liten...
            Skoj att hitta å kunna ladda upp,en bravur till mig,för det har jag inte kunnat tidigare...man lär så länge man lever har nån klok människa sagt....
 
Nu nalkas det "tjejfest" beautyboxen skall packas till matte denna gång,å med div.  
Ska fixa nått gått till glöggen,vad händer får tag i ett gott recept,kladdar å knåpar ihop.
Man måste ju provsmak....betyder slut i burken  
Fick göra en ny satts i går som ligger i kylen,i väntan på att gräddas...ni förstår varför ...annars blir det inget kvar till glöggen.
 
   KICKIS SNACKS
ca 30st
2 dl cashewnötter/hackas grovt
2 dl vetemjöl
1 1/2 dl parmensanost/riven
100g smör,rumstemp
BLANDA ALLT
 
Rulla till 2 längder ca 35cm
Låt ligga i kylen ica 1 tim
Skär 1cm skivor eller lite mindre.
Grädda gyllenbrun,ca 10 min i 200*
Servera med en liten klick mjukost tex vitlök eller det ni gillar
 
  Sen gott folk bör ni duscha i YESdiskmedel varje dag fram till jul....
 
Ha en bra dag/helg
  
 
 

Av Zabina Nelson - 10 november 2010 22:27

Jag är redan trött på Tösnööööö,  

Varför i herrans namn kan det inte snöa "normalt" kallsnö i lagom mängd...NÄE det ska kräkvräka ner,säger bara skit på en bröbit.

 

Man skulle va en björn ,gå i ide å vakna till liv när sol å värme återkommer...men nu är det inte till att välja, bra gilla läget hur jä..... det än är.

 

  Har varit å förkovrat mig i kväll på hundägarutbildning.

Avelsarbete läser vi denna tremin.

Jösses vad mycket man ska kunna,veta,tänka på m.m

vete gröne om man skall hålla på med avel i framtiden,ju mer man lär sig destå mer snurrar det i "knopeken"(huvudet om ni inte fattade.) Jaja vi får se hur framtiden blir på den fronten...men    sugen blir man ändå....  

 

  Detta är en sååå snygg tunika som jag beställt ,hoppas den kommer snart, 

www.hemtrevnad.nu    

http://blog.hemtrevnad.nu/


Ja nu ska man fylla på "volangerna" med en liten kvällsmacka å en kopp kaffe.


 

Zally Pixi å jag var å fick en kopp kaffe hos Lena & "ANKAN" härrom veckan.

Men jösses vilken fin trevlig söt tjej det är ,inte för jag är så duktig bakom kameran ,

men det går tammegröne inte att knäppa bra kort på svarta hundar.

Zally klev in som hon ägde stället lekte med alla leksaker,skulla momsa på alla ben

Ankan var väldigt intresserad av mamma Zally.men ni som känner denna drottning hon bara titta

lite högdradet på "lillfialotta".Pixi kräktes på min sko å på golvet villken entre hon gjorde...

 

Ankan okt -10 1 år 2 mån.

 

PIXI & ANKAN okt -10


Höres kramZ  

Av Zabina Nelson - 7 november 2010 11:19

   Söndag igen.

Kvarterskrogen i går ,momsat å momsat med trevligt sällskap.  

 

Prommenad nu på fm,stormade rätt bra,hundar gillar blåsten så länge man går på annars så dessa underull lösa rätt frusna.

 

Ninni (hölick granne) & jag har börjat spela på trav...förra helgen var det jag som spelade,gick åt  pipsvängen 2 rätt,men nu sööre denna helg spelade Ninni, 5 rätt TJOLLAHOPP till oss en" liten" slant å lägga i potten.  

 

I veckan fick jag en inbjudan till fest nästa helg ,så här såg mailet ut ,så påhittigt tycker jag

 

Hällåo tjejer !


Nu tycker jag att det var längesedan vi hade en riktig tjejfest…


Och därför så tänker jag ha en sån  ………. GLÖGG med tillbehör ute vid eldkorgen

och att stå ute då blir man lite frusen ………..BASTU med tillbehör nere i källaren

och då blir man lite sugen i magen…………….MAT med tillbehör uppe i köket

och sen blir man lite sötsugen …………………KAFFE med tillbehör i  soffan

och då behöver man röra på sig ………………..ROCKA loss till gamla och nya godingar så höftkulorna, ischiasen och ryggstelheten släpper  J

och då behöver man lite sköna kläder …………LÖSÅLEDIG är klädkoden



Och då låter det ju som om vi skulle vara ett gäng på  85+   MEN DET ÄR VI INTE !!  BARA LITE  SCHLITEN …  ibland


Alltså … , HUDIK


              LÖRDAG DEN 20 november

              KL. 18.00

Jag var rätt snabb å tacka ja,för dett kan man inte bara missa,dessutom att träffa nytt folk å surra med.

Ska bli skit kul Karin.  


Ja ha vad ska man nu hitta på,en hel lista att beta av om lusten faller på....

Lite grooming på Pixi ligger fösrst på listan,Wiggo fick en duvning i går em.sen är nog lusten slut kan jag tänka mig  


Höres en anna dag Z

  


 

Av Zabina Nelson - 4 november 2010 22:25

Pixi varit & fått spruta & dragit 2 tänder i dag.

Hon kräktes av sov sprutan,så ynklig det är å se henne så,jätte frusen å trött hela eftermiddagen,inget fel på aptiten till kvällen,ja nu vat det gjort har dragit på detta länge har önskat att dom små huggtänderna skulle rammla av sig själv,men icke ,alla mina hundar har jag fått farit å dra mjölkisar,inga slantar får sammlas på min kistbotten .  ( PIXI 9mån )

 

Wiggo har luktat gammalpinkgubbe ett tag,passade på att fråga om det hos vetten

Blir utskickad med en rondskål (storlek till en labrador ), Kizzprov på Wiggo är inte det lättaste att göra,han klev i skålen för den fick inte plats under honom + att man ska va jä..... snabb han är ingen långkizzare,han gör som matte lite men ofta.

Ca 2ml vetten rynkade pannan när vi stolta kom in med den stora skålen å 2 droppar kiZZ.Provet visade att den illaluktande killen ska äta medecin i 10 dagar/det vad det jag visste.

   (WIGGO 17 mån ) årets varmaste dag han ligger under ett parasoll ute på baksidan av huset.

 

I kväll har Zally varit i farten,jagat Wiggo å bråkat med honom så han blev trött på na.  

 

Nu ska jag berätta nåt som man igentligen ska va tyst om,

Som ni vet går jag sista kizzsvängen ganska sent,ni har nog då sovit på söta örat ett tag...

Hör till saken att jag försöker få lite ordning på torpet...i detta fall är det så att "alla" hundar skall sitta när jag tar av kopplet när vi varit ute å det gör jag i trapphuset,sen går vi in,inge konstigt med den kanske ni tycker.....

Vi går in ,jag borstar tänder m.m,sätter mig vi tv:n,efter ca 30min blir det ett satans liv i hallen....& i TRAPPHUSET (klockan är jättemycket)

Öppnar dörren ,vem står där i mörkret....WIGGO

Ni kan tro vad dåligt samvete jag fick,å undrar just vad våra grannar tycker,det törs jag inte tänka på.

NU SKALL ALLA RÄKNAS IN;efter varje tur vi vart ute,för dett vill jag inte va med om igen.

Men även solen har fläckar.....hahaha  

 

 

  Äntligen är sommaren över... Nu behöver vi inte raka benen, hålla håret innanför bikini byxorna.Vi kan slappna av i magmusklerna, rulla ut brösten och vi behöver inte knipa ihop skinkorna.Fy sjutton vad skönt det ska bli.....Ha en fantastisk vinter tjejer

 

Höres en annan dag Z

 

Av Zabina Nelson - 2 november 2010 19:19

"Åretsnobelpris i fysiologi eller medicin borde naturligtvis ha gått till Fredrik Reinfeldt för hans upptäckt att inga sjukdomar behöver vara längre än ett år - en upptäckt som saknar motstycke i medicinens historia." Gunnar Nordenstam - Läkare.

  

I går var det 4 år sen Zally flyttade hem till oss ,hon var då 5 mån.      Liten skruttjänta som blivit stor,snäll ,trevlig,sävlig,förutom inför löp då är det fart på na... gillar mys äter som en häst,ylgnäller tittåtätt,bestämmer över dom flesta hundar,Glider fram som en Drottning,så är hon våran Zally    Tack B för att fick bo med oss. 

Zally fått en tvätt av Stina i dag,vilken lyx att ha sån hjälp

STORkramåtack Stina.

Nu blir det soff mys å tv förståss.

Ha en bra kväll på er

Z  

Ovido - Quiz & Flashcards