Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

7 veckor har vi nu blivit.snart flyttfärdiga...UPPDATERAT LITE.

Av Zabina Nelson - 30 mars 2011 21:38

   ALLA VALPAR ÄR BOKADE 

                                 &              

                     flyttar till helgen.      

Hej å hå vad tiden snurrar fort,valpar är 7

                   veckor i morgon,  


ALLA har vi hittat fina hem som dom flyttar till nästa fredag & lördag .(tjohoooo tänker matte å Zally)   

Å Lelle.....  


Vikt valpar 7 veckor.


tingad Blå          1330g hane Jeppe

tingad Grön       1240g hane

tingad Röd         1314g tik Zally

tingad Guld        1560g tik

tingadRosa        1308g tik Beatric

tingadOrange    1489g tik

tingadSilver      1452g hane Dogge

tingadGul           1428g tik            


  Fotograf å film karriären får jag nog lägga på hyllan,som det ser ut....Stört skit svårt att få till bilder denna vecka,det är inte nåt "stileben" som står modell ska ni veta.              


   Tingad Blå Hane.  Hej jag flyttar till Iggesund kanske mitt namn blir Jeppe,matte ska fundera å lära känna mig lite innan det blir klubbat å klart.Undrar hur Balder kommer att göra när han får syn på lilla mig då,kanske man får en stor blöt puss....


     Tingad Grön HANE. Lilla sötgulliga jag, har matte ännu inte hittat det rätta hemmet till (mattes hjärta klappar hårt för mig tror jag)fast säg nu inte det till någon vofff.


Hohoho jag har åxå hittat en ny husse,Södertälje bär det av där bor det en kille (hund)MAX som är av den ädla blandningen Shih Tzu-Yorkshireterrier,jösses vad vi ska springa så mattorna åker ihop....vad tror ni.....


     Tingad Röd Tik.Vet ni vad min nya matte bestämt att jag skall kallas ZALLY ett fint namn tycker vi hos Nelsons som ni kanske förstår.Jag ska få husera i både lägenhet å sommarstuga,å där finns många kompisar sägs det.


Jösses vad nymatte styrt runt nu innan jag kommer flyttande,hon säger att det ska va lungn å ro för oss,så jag får boa in mig,Så klok min nya matte är.


    Tingad  Guld TIK oj vad stor jag ser ut på bilden,matte hur fotar du då,jag som är alldeles lagom i hull å hår. bakläxa på denna bild..vooffff


Jag guldflickan tar mitt pick å pack till Gävle.Där finns redan en hundflicka/dam som heter Trulsa.Hon går på salong en gång i månaden,& det kommer jag åxå att få göra.Livet är nog bra härligt va,tänka er vad vi ska  glänsa runt i Gävle....vofvofvof sommar å sol ,då är det landet som gäller,då kanske vi blir lite ruffsiga .




    Tingad Rosa Tik.Beatrice är mitt namn Bea till vardags till fest blir det hela kungliga namnet...Lite linslusig är jag allt,vill vara med på alla bilder.(Å vår bästa Stina kom åxå med på bild.)Vilken tur att hon kommer mellan varven å hjälper matte när blodtrycket är högt....


Matte har varit hit å gullat,Olle knäppte lite kort.


      Tingad Orange Tik.Jag ska åka långt i bil när flyttlasset går nästa fredag,å vad spännande det ska bli,2 människo bröder finns det där,som jag ska busa,pussas,kanske bita sönder nåt,man vet aldrig med oss små gullefjun.fnizzzzz


Fam Graff ,har varit på shopping har jag hört glunkas om,skulle tro att dom flesta av våra familjer har lättat på plånboken på div prylar innan vi kommer.


 

     Tingad Silver HANE.Jösses så fin jag blev på bilden eller hur,undrar just vad mitt pick å pack ska gå då.

väntar med spänning om vi hittar den rätta familjen till lillamig.Halloooo jag kommer att flytta till Sundsvall å vet ni va ,där bor en tjej som heter GRYNET undrar just vad dom skall kalla mej då,så spännande det ska bli....


HÖR UPP, DOGGE BLIR MITT NAMN SÅ NI VET.hörde just att dom längtar så efter mig.


    Tingad Gul TIk.Jag är en liten hårboll som vill hitta den goaste fam/hem att växa upp,Nån som lär mig bra saker som en liten valp behöver veta.


TJOLAHOPPPP även jag har hittat en matte,jag drar till Bollnäs,kommer att få skutta runt i både gård å stuga,med flera hundkomisar runt omkring...Tänk så bra jag ska ha det,mysa pussas å busa förståss.... 


  VI ALLA I KULLEN vill få bra vägledning från våra nya familjer,så vi blir "braiga" familjemedlemar med vett å etikett i många år framåt.


Matte går ju på kurs vet ni "uppfödarutbildning",i kväll var det avslutning på denna termin,halva kursen är nu kvar.

*Anatomi ,Genitik,Valpning/parning är klart

Till hösten blir det Beetende,sen vårtermin sist men inte minst Jurudik & Mat.


                     Här kommer gott å blandat.

              

  Pigg å glad.   Trött å lugn   Är på väg å slumra ett skuss..   En slick på örat.   Å på mun.   Minsta stället skall nästan alla trängas.   Se på mej.   Matte har ställt ner för liten matskål tycker vi,det är trångt när man är söggen.


Ja det var allt för denna gång,nä nu kom jag på,veterinärbesikt är beställt ons 6 april då blir det spruta chipp,mm

Å en sak till vi skall på vägning i morrn skriver in det när tid finnes....


Som ni vet vill jag att ni sätter ett lite avtryck på "kommentarer",om ni tycker att detta är nåt att läsa om förstås.....

Hej å hå vilken Söndag,jag börjar räkna ner nu 1 2 3 4 5 6.

Höres en annan dag

Z

 


 
 
Ingen bild

aln

31 mars 2011 08:30

men så sööööta.rolig du när du skriver om ditt & datt....

 
Ingen bild

Susanne

1 april 2011 18:12

Det känns som om man är med på resan när man får glutta in i ditt hundliv! Va tomt det kommer att bli efter dina valpar sen, BARA fyra hundar kvar! Eller sparar du nån lite goding till Lennart!Kramar från Marielund

 
ZABINA

ZABINA

1 april 2011 18:25

Hello
Ska sanningen fram så kommer det att bli skönt när dom flyttar....FAST JAG KOMMER ATT GRÅTA FLODER,i huvudet surrar det mycket då,man hoppas att min magkänsla är rätt till att alla får ett superbra hundliv hos sina nya familjer.
Det är ju nästan som mina småbarn.så mattehjärtat vill dom det allra bästa förstås.
Att dom får bra vägledning av sina nya hussar å mattar.
Nä Lelle är inte sugen på nån mer hund,nu får det vara nog det har han tyckt länge,men hans lilla fru hör så dåligt i vissa samanhang...
Du Suss, blir nån osåld så kanske det står en Påskkorg på bron när Janis hämtar ht,med nåt gulligtmjuktpipigt till er,hihihi
Kul att du följer vår hundresa.
Nä nu skall det torkad pi.....
Ha det gott MormorS.

http://wiggo.hundbenet.se

 
Ingen bild

ava

4 april 2011 23:47

Ser att många hittat nya hem.Håller tummar att alla är goda människor som skall ta hand om dina puppisar.
kram a

 
Teija

Teija

16 april 2011 17:45

Råkade trilla in här!
Oj, sicken tur att sötisarna är bortlovade annars hade jag blivit sugen. Så otroligt goa de ser ut!
Ha en finfin helg:D

http://www.varannandag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis              Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer. Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....   Här kommer lite got...

Ovido - Quiz & Flashcards