Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Äntligen Fredag...

Av Zabina Nelson - 14 januari 2011 20:52

Hej.  

Ett tag sen sist,men så är det mellan varven.

Tycker väl inte det har hänt så mycket att berätta om.

  Vi tar väl vädret, så det blir avklarat,skit på en bröbit tycker jag när det är blid väder,hårbollar som ser ut som snöööögubbar,hur kul är det..

Å så blir det skit kallt,finns det inget mittimellan väder nuförtiden..

  Tror jag emigrerar,har sagt det förut (tomma hot men man kan ju drömma )

 

Hundfronten så lunkar det på, Zally kör sina SERENADER    på nätter,dagar nätter dagar nu tror ni jag hakat upp mig men så är det inte,utan det lillalivet som kör på dygn på dygn...,man blir bra trött på det.

Kostat på ett veterinär besök, pga det finner inget fel.   Troligen hormoner i stumprumpan som spökar...efter detta, om allt går vägen så ska Zally steriliseras,punkt slut....

Annars är jag en skild medelålderskvinna som får bo på gatan,fast baglady är jag redan...hohoho.                                   
                 

   Molly har fått många nya namn dom sista veckorna,Prinskorven,Tunnan,Tjockakorven mm.

Har ju varit lite trind tidigare,men ni skulle se nuuu,å då är det ändå ett tag kvar,,,  skämt å sido det kanske säger smack i tapeten innan tiden är inne.

   Måste säga att dräktigheten har visat sig vara posetiv hitills,hon är super allert ,leker busar runt själv,,,, inte med andra inte.

Äter som en häst, helst alla andras mat åxå, man får stå å passa annars blir dom andra undernärda.

  Zally sover mycket,men ändå pigg på våra prommisar, lite ruggig är hon , det ser man på henne,vill men ändå inte,då tar hon i från svansroten med ett ylllll.... Men som alltid lika trevlig söt å snäll.

Skulle inte hon köra sitt yl. så skulle man inte märka henne nästan..Otroligt lätt att ha att göra med..  

 

Lill-    hon det lilla sötögat skulle man bara kunna äta upp, helt underbar liten varelse,undrar just om hon alltid kommer att va så timid...

Vi får vällan se...

   Har börjat "pippilotta" det lilla livet,hon fixar det hur bra som helst....men rullar gnuggar,är som en jordfräs ute i snön,mattor filtar ja allt. tovar i hop som en lovikavante, vi får väl se vad detta slutar med.

 Wiggo hjälper gärna till med tovning.

Sist men inte minst W.   i hösgården....

Vad ska det bli av denna lille prins..

Har full koll på flickorna, men blir lite gnekig om nån kommer å skall trängas när han har mojat till sig.   Ingen bryr sig om det,slutar med att han flyttar sig.

Nästan så att lilleman är mer håröm eft klippning,kanske beror det på att han inte såååå ofta måste stå på bordet.vem vet.

 

Jäsiken vilken tid det tar att picka ner dessa rader & leta/ladda bilder.

.

SÅ GOTT FOLK läs med andakt,eller så strunta i det å stäng ner.

 

Jag väntar på att storken skall komma,fast det är ett tag kvar än....oj vad långt bort det känns,nästa sekund får jag pirr i magen för snart blir det....

 

Ska nog plöja mig in i data/sy/gäst/skräp/rummet å försöka organisera upp det hela i morrn....eller en annan dag. den som lever får se.

Skänk mig en tanke så kanske det går bra/fort/lätt....

  

  

 

 Ojoj så glömsk jag är vill bara lägga till en skojig liten text

Som ni vet är jag ute på facebokk..

detta blidde skrivit :

Zabina berättar att du kommer jobba som:
 
    • Karin Sundberg Flodin Men det vet jag...:) Kenneluppfödare med egen doghair-salong med fyra anställda, mitt i stan med jättestor kundkrets. Sveriges bästa rykte på valpar och reser runt i landet i en skithäftig pimpad husbil och föreläser om hur man föder upp och sköter om hundar( och jag kör såklart!!)

 Kram till dej Karin (bästade driver som finnes)

,tänk om tänk om...nä nu får gamla människan vakna till liv,.,.,,.,som K brukar säga GÅ Å LÄGG DIG I TID NÅNGÅNG så du blir som folk.

 

pöss på dig Karin.


 
 
Ingen bild

Susanne

14 januari 2011 23:40

Vilket hundliv!

 
Ingen bild

Z

16 januari 2011 02:46

Ja du Suss,hundlivet suger....på ett bra sätt dom flesta dagar.<3
kram att du skrev en rad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis              Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer. Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....   Här kommer lite got...

Ovido - Quiz & Flashcards