Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Zabina Nelson - 12 februari 2011 01:43

                     

   Ja nu har vi haft ett par dryga dygn igen.

Zally har valpat

 8 st små valpar bidde det.

5 tikar 3 hanar alla mörka i färgen 3 brun/brindle 5 svarta med små vita inslag på bröst & hals.

 

  

         

  Många klor blir det att klippa  

             framöver mm.

   

               

     

    Detta gäng tuttar för fulla muggar,tack å lov.

Matte Zabina är en bra sliten kvinna efter många dygn utan sömn      Så här känner jag mig.

Ja som jag brukar säga...sluta gnäll,som man bäddar får man ligga.

                  Mamma Zally är en otroligt god mor  

                            

        Zally ska ha en bragd medalj,som orkat med en jobbig dräktighet & en långdryg förlossning,vi måste åka in på kliniken en sväng å kolla upp lite,där tog vi en röntgen, personalen trodde inte det var sant när man fick se hur många valpar som trängdes där inne....blodsocker & kalk värden var kanon.


I dag ringde dom från smådjurskliniken & frågade hur det gått för oss.

Sånt värmer.


   JÄTTE STOR KRAM TILL DOM SOM STÄLLER UPP & HAR mina hundar under valpning.

Hela Kolonivägen är spridd med Nelsons odågor hihihi       

Skall snart nog samla ihop flocken,skönt med hjälp men tomt är det när dom är på vift.  

         Mattes hållasig vaken fika.


Alla puppisar är vägda med hjälp av bästa assistenten Stina i kväll,alla gått upp i vikt,inte mycket men det ser bra ut tycker jag.  


Nä nu tror jag att jag ska krupa ner i lopplådan

 

                                                 & valplådan.


Ovido - Quiz & Flashcards