Direktlänk till inlägg 2 december 2010

KLIPPNING Å RAKNING......

Av Zabina Nelson - 2 december 2010 11:22

          

 

 

Japp då har man tagit beslutet över Wiggo å utställningar,i framtiden.

30 nov då gick vi till klippning här kommer lite bilder från den dan....  Wiggo i natura..   Duch det är riktigt mycke usch för denne lille man.

     (ska vi ut å flyga matte mina öron klarar nog det)

 

Klipp klipp klipp ingen återvändo....

Wiggos å min goa snälla Anna T som hjälper oss i tid å otid med råd å pälsvård,det tackar vi för.

   

Min nya kille,var nog lite förvånad när allt var klart,verkar som han gillar sin nya frilla.

Matte är mycket nöjd,eftersom Wiggo har tyckt att pälsvård är jobbigt,håröm är "inte" det bästa & roligaste utgångsläget för en york som ska ställas ut.  

GULLEFJUNET ser ut så här i dag.

I framtiden blir det nog ännu kortare,jag var lite rädd hur den lille speten pga att han är så tunn i hullet skulle bli,men det ser inte mycket av.  

Tjollahopp,nu är det "bara" att ta itu med att papiljotta lill HÖNA så får vi se om vi tyar det & hur länge.....   

Den som lever får seeeee

 

Höres en annan dag

                

              

 
 
Ingen bild

jag som kikar i då & då

2 december 2010 13:55

Söt kille.skönt för honom kam man tro.

 
Brittis

Brittis

5 december 2010 13:15

Ja, men han blev ju fin. Så du ska bara ställa tösen nu då.
Det är ju förstås ett jädrans göra med pälsen, fast jag tycker du varit duktig
Hare gött från landet

http://www.puppymix.se

 
keke

keke

10 december 2010 12:56

åh vad söt nybadad o allt, det går sakta men säkert framåt men har ingen ordning riktigt än, fixar i källarn...idag tvättar jag mattor

http://www.hemtrevnad.nu

 
ZABINA

ZABINA

10 december 2010 15:39

Ja B. mycke tid med pälsar som ska va lång,Wiggo tycker inte att det var kul,så han är som en ny kille nu.
Pixi är inte håröm som Wiggo varit hela tiden,så får vi se hur länge jag tyar med papiljottpyssel i framtiden.

Keke.spännande att få komma å känna å klämma på alla fina saker å ting..
kul att ni kikar in å gluttar å dessutom fattar "pennan"
KramZ

http://wiggo.hundbenet.se

 
Christina

Christina

12 december 2010 02:18

Ja inte är det lätt att vara "pälshund" och vara håröm. Jag har en jag med, Diva skruttan.
I morgon hoppas jag att det värsta höglöpet hos Loppan lagt sig och lugnet kommer tillbaka här hemma.
Appropå lite dåligt hull, prov enegirikt foder om du inte gjort det. Det gjorde underverk på Loppan och Walle.
Kramis!

http://www.mawerickstars.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis              Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer. Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....   Här kommer lite got...

Ovido - Quiz & Flashcards