Direktlänk till inlägg 28 november 2010

1 Advent 2010

Av Zabina Nelson - 28 november 2010 11:24

Hej ett tag sen sist,men så är det.

Veckan som varit har det varit bra hund å matte väder förutom stormen,pudersnö å kallgrader är bra det.  

Inte så mycket som dras in av grus å snö...

 

Den där GLOBALAUPPVÄRMNINGEN av jorden har jag inte märkt mycket av detta år ca 8dagar/ljuvliga sommardagar,resten kallt ,regn,myggggg,regn blåst,storm,kalla sommarkvällar,finner inte fler ord just nu (i såfall blir det svärord å det bespar jag er just nu.   

 

  Pixi är vild i nysnön riktigt kul att se henne som en jordfräs.

  Zally gillar när det stormar då sträcker hon upp sig som en Arabhäst å travar fort framåt (som ni vet är denna kära dam lite seg,fast jag måste säga att det har varit fart på henne en lång tid nu)

  Wiggo han har alltid brådis,bara man rör sig så klarar han kyla å blåst bra.Mäter sig gärna mot inkräktare som kissat högre i snödrivan.

  Sen har vi Molly som helst skulle gå på låda (katt toalett) inne,vill helst bara vara .....

  

I går fräste Pixi å jag på utställning här i hudik på ridhuset,hör å häpna så vaknade jag av klockan,sen vi packat å skottat fram bilen så kom vi i väg frusna i det kalla ridhuset.

   Fixade päls å rosett skapligt,men på korten som kommer så ser tofsen lite sleten ut  ,men från början såg det bra ut.

Får bli lite bättre på underarbetet för det skall hålla en hel dag.

Domare Carina Fäldh

Kritik Vg.

HP BIR BIG:3a

  

 

       Marcus Marcus sitter å värmer Pixi i väntan på final.         Tack Lotta Olsson för bilder.GOHÖNA blir så tröööt,en lång kväll igår med pälsvård å så en tidig & lång dag i ridhuset.

 

Lördagkvällen blev soffliggarmys....speciellt en som tycker det är högstavinsten. Molly Wiggo & Pixi i bädden.    PIXIRUFFS.   

PIXI ruffs...


Nä nu ska det röjas i rövarkulan å försöka göra lite julstämmning,skulle nog helst då i ide till april eller emegrera till nåt varmare land.  

SYNES Å HÖRES EN ANNAN DAG.

Z & gänget.

 
 
Brittis

Brittis

28 november 2010 18:02

Va, hade du så dåligt väder i stan...
Här var det den bästa sommar sen jag var barn
Min hängmatta var flitigt använd hela sommaren och sent på kvällarna + att jag badade i havet

Ha en trevlig 1 Advent
Brittis och voffarna

http://www.puppymix

Zabina Nelson

29 november 2010 09:50

Hej B.jag kan inte riktigt med detta forum än,men nu ska det "va riktigt" tror jag...
Sommaren ja vi var på olika ställen.mina kvällar va kalla förutom vecka 28 kan jag hålla med om var varm ,årets hetaste vecka men resten...
KUL ATT DU TITTADE I Å SKREV NÅGRA RADER.
kramZ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis              Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer. Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....   Här kommer lite got...

Ovido - Quiz & Flashcards