Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Torsdag i nov 2010

Av Zabina Nelson - 4 november 2010 22:25

Pixi varit & fått spruta & dragit 2 tänder i dag.

Hon kräktes av sov sprutan,så ynklig det är å se henne så,jätte frusen å trött hela eftermiddagen,inget fel på aptiten till kvällen,ja nu vat det gjort har dragit på detta länge har önskat att dom små huggtänderna skulle rammla av sig själv,men icke ,alla mina hundar har jag fått farit å dra mjölkisar,inga slantar får sammlas på min kistbotten .  ( PIXI 9mån )

 

Wiggo har luktat gammalpinkgubbe ett tag,passade på att fråga om det hos vetten

Blir utskickad med en rondskål (storlek till en labrador ), Kizzprov på Wiggo är inte det lättaste att göra,han klev i skålen för den fick inte plats under honom + att man ska va jä..... snabb han är ingen långkizzare,han gör som matte lite men ofta.

Ca 2ml vetten rynkade pannan när vi stolta kom in med den stora skålen å 2 droppar kiZZ.Provet visade att den illaluktande killen ska äta medecin i 10 dagar/det vad det jag visste.

   (WIGGO 17 mån ) årets varmaste dag han ligger under ett parasoll ute på baksidan av huset.

 

I kväll har Zally varit i farten,jagat Wiggo å bråkat med honom så han blev trött på na.  

 

Nu ska jag berätta nåt som man igentligen ska va tyst om,

Som ni vet går jag sista kizzsvängen ganska sent,ni har nog då sovit på söta örat ett tag...

Hör till saken att jag försöker få lite ordning på torpet...i detta fall är det så att "alla" hundar skall sitta när jag tar av kopplet när vi varit ute å det gör jag i trapphuset,sen går vi in,inge konstigt med den kanske ni tycker.....

Vi går in ,jag borstar tänder m.m,sätter mig vi tv:n,efter ca 30min blir det ett satans liv i hallen....& i TRAPPHUSET (klockan är jättemycket)

Öppnar dörren ,vem står där i mörkret....WIGGO

Ni kan tro vad dåligt samvete jag fick,å undrar just vad våra grannar tycker,det törs jag inte tänka på.

NU SKALL ALLA RÄKNAS IN;efter varje tur vi vart ute,för dett vill jag inte va med om igen.

Men även solen har fläckar.....hahaha  

 

 

  Äntligen är sommaren över... Nu behöver vi inte raka benen, hålla håret innanför bikini byxorna.Vi kan slappna av i magmusklerna, rulla ut brösten och vi behöver inte knipa ihop skinkorna.Fy sjutton vad skönt det ska bli.....Ha en fantastisk vinter tjejer

 

Höres en annan dag Z

 

 
 
Ingen bild

en följaré

7 november 2010 00:56

Så kul att få se bilder direkt.
Alltid kul att få läsa om er alla.
är det någon utställning på gång.
hej då.

 
Brittis & co

Brittis & co

7 november 2010 08:08

Vad härligt att du kommit igång igen. Nu hoppas jag att det funkar att skicka på bloggen, för det gör det ju inte från gästisen

Hare gött

http://www.puppymix.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zabina Nelson - 16 juni 2011 23:54

   I bland tar det lite tid innan lusten faller på att picka ner några rader....så blev det denna gång   Om ni kommer ihåg så var vi (4 fruntimmer å hund) på turne för nån vecka sen,     Fredagmorgon kommer Maud & Carola farande(handväska å pl...

Av Zabina Nelson - 25 maj 2011 16:20

Fyra fruntimmer & en  hund drar iväg på vår tradition. Hundutställning i Österbybruk,vad jag har väntat på denna helg. Fredag morgon tar vi vårt pick å pack å drar,fika efter vägen är ett måste,vi far inte så många mil innan tar första stoppet...

Av Zabina Nelson - 14 maj 2011 12:16

        Luften har visst gått ur mig efter  valpflytt.       n  Här kommer lite info om tolvveckors vikt å lite bilder från dom som jag träffat i veckan å fått lite info.      mini ZAlly Hudik  2400g  röd Bea Hudik          1900...

Av Zabina Nelson - 25 april 2011 21:29

                          Har haft en kanon påsk med god mat mycke sol Hundar sprungit på stranden vissa badade men mina bara tog fotbad,det är jag glad för.lite bilder från en av stranden bus..       ISAK & BALOO badar ZALLY,WIGGO hittat ...

Av Zabina Nelson - 18 april 2011 23:12

Nu har min dator blivit kry,Tack Jimmy & Janis              Vad tiden går...snart 2 veckor har gått sen våra valpar flyttat till sina nya familjer. Har pratat/mailat med alla,några valpar är lugna några med mer bus i....   Här kommer lite got...

Ovido - Quiz & Flashcards